رسانه‌ها نقش مهمی در برانگیختن مردم برای حضور در دفاع مقدس ایفا کردند

تهران – ایرنا – معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و ایجاد انگیزه به مردم و نیز انتقال اخبار و اطلاعات نقش مهمی ایفا کردند.

محسن جوادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش بسیار مهمی از دفاع مقدس به رسانه ها گره خورده زیرا بدون رسانه امکان انتقال اخبار و حوادث و اتفاقات به جامعه وجود ندارد و این خاطرات و ماجراها نمی تواند پایدار باشد.

وی اظهار داشت: رسانه ها همیشه نقش بسزایی در نقل و انتقال اخبار و اطلاعات مسائل مختلف داشته و دارند. امروزه جایگاه رسانه بسیار مهم و ارزشمند و تعیین کننده در اتخاذ تصمیمات در همه رده ها است.

جوادی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و دیگر شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رسانه ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و ایجاد انگیزه برای حضور پررنگ در جبهه ها نقش بسزایی داشتند و امروزه دیگر نمی توان نقش رسانه ها را در همه عرصه ها نادیده گرفت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه ها با انتقال اخبار و اطلاعات پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس در جبهه های مختلف نقش بسیار مهمی در ایجاد شادی و انگیزه مردم داشتند.

وی گفت: به عنوان مثال انتشار خبر پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر موجب شادی و سرور در سراسر کشور شد.

جوادی افزود: اکنون نیز با توجه به ترفند و توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، رسانه ها همچنان باید خنثی کننده اینگونه اقدامات باشند.

وی گفت: دشمنی دشمنان نظام از شکلی به شکل دیگر تغییر می کند و رسانه ها باید با هوشیاری هرچه بیشتر با پررنگ تر کردن نقش خود به عنوان بازیگران اصلی با این دشمنان مقابله کنند.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۹ مهر در باغ موزه دفاع مقدس برپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *